twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

TrIp Ke PorT DiCksOn day 1



persiapan untuk memulakan trip ke pd adalah memastikan kerata yang bakal dipandu dalam keadaan baik,supaya selamat semasa perjalanan...kami xterus pg PD,kami menuju ke rumah jaws untuk mengambil barang2 dahulu seperti khemah,tempat pembakar dan bahan2 untuk piknic kat Batu 4 Port Dickson..


setelah sampai,kami trus cari port n pasang khemah,yang tgh pasang ni adalah along ngn mimah..yang kat blakang tumkhemah yang bdk laki pasang..trip ini terdiri dari 10 orang,5 lelaki dan 5 perempuan..2 group r..group red mafia(mazuan,amir,farid,ishak,ariff)dan hi-5+khai(jawahir,aimi,mimah,husna dan khai)...dan pemandu pelancongnya adalah jawahir..




hari da petang perut pon da lapor,kami memulakan pembakaran,peargh..nak tgu ayam tu masak..xtau nak explain la mcammana rsanya..huhuhu..nak tuku api,bermacam kami buat,last2 g bli minyak petrol,tp api dihidupkan tanpa bantuan minyak pon..dengan usaha,dan berkat kesabaran,hidup jugak api tu...sebelum minyak sampai..


selepas makan2 kami pon bersiar-siar lah di tepi pantai,menghirup udara yang segar...aku n farid da tgu masa nak terjun j tu..haha..bse la,da lma xjumpa laut..nak terjun ajer...bajet macam kat pantai melawi(kelantan) r,tp xmacam tu...huhuhu..apepun,enjoy...


sudah bersiar2,pada malamnya,kami tinggal lah berlima,kerana geng gurl balik tdo kat umah jaws...itulah santapan kami pada malam tu,makan dalam talam..tp yang tu bukan talam..hehe...orang kata,makan dalam talam dapat mengeratkan ukhuwah dan silaturrahim..insya'allah moga persahabatan kami lebih erat dari hari ke hari..
lepas makan,borak2 dan kami tdo la..simpan tenaga untuk p jalan2 esoknya pula...

0 comments: